donderdag 26 november 2009

Beschrijving van een stagedag

Om 8.45 begint de stagedag en om 9.00 gaat het Juridisch Loket open.
Ik kijk eerst op het rooster wat mijn werkzaamheden zijn voor vandaag. Meestal doe je 2 uur hetzelfde, vervolgens wordt er gewisseld zodat je niet te lang hetzelfde doet. Ook is dat per dag verschillend.
Vervolgens ga ik inloggen en bekijk ik wat er nog aan mail is binnengekomen.
Vandaag begin ik samen met een collega aan het spreekuur. Deze ochtend waren er 3 clienten ingeboekt. Dit ging over een beeindigingsovereenkomst, een burenrechtkwestie en een terugvordering bijstand.
Hierna heb ik uitwerktijd. Dan heb je de gelegenheid om een zaak wat verder uit te zoeken of aan schoolopdrachten te werken.
Om 12.30 of 13.00 uur heb je een half uur pauze.
Na de pauze heb ik balie. Er kwamen een aantal klanten met problemen en vragen over oa huurrecht, schuldhulpverlening en terugvordering bijstand. Eén iemand heb ik verwezen naar een advocaat voor hulp bij een bezwaarschrift.
Om 16.00 is het ICC overleg. Hier kunnen casussen besproken worden of andere dingen die moeten worden besproken. Dit is 1 keer per week ongeveer.
Om 17.00 is de stagedag afgelopen en gaat het Loket dicht. Tussen 17.00 en 17.15 kunnen eventueel nog dingen nabesproken worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten